Jak zhubnout?

26. března 2017 v 18:09 | Kris |  KK

Přeju vám všem krásné a slunné nedělní odpoledne♥
Ne, neotevírám si tu poradentsví ani nic takového, já jsem dlouho měla v úmyslu o jedné z věcí, no spíš lidí, o které budu psát v tomto článku, přiřadit do rubriky "Things I love", ale nakonec jsem si to tu přeorganizovala a vytvořila si úplně novou rubriku Kecy Kris, myslím, že to sedí, protože rozhodně nejsem výživová poradkyně, takže tu o tom budu jen tak hloupě kecat. A protože nemám lifestylový blog, vlastně nemám jiný blog, než je tento, tak to bude oxidovat tady.:D
Rozhodně povídky budou, namátkově jsem začala psát DEAJ, takže to tu snad někdy bude, ale... pokud od tohoto čekáte povídku, tak vás musím zklamat, a raději to nerozklikávejte.:)



Tohle hodně pojmu podle sebe, laicky, ale bude to vycházet z mých zkušeností.:)
Upřímně vůbec nevím, kde začít, i když jsem si sepsala body, o kterých bych se ráda rozepsala... btw, fakt miluju ten úvodní obrázek, protože... protože je tak lidský, přirozený a normální♥


Jako malá holka jsem si vůbec neuvědomovala, že třeba vypadám jinak než ostatní holčičky, že jsem trochu kypřejší, že mám o maličko větší... boky, bříško, i když mi to občas bylo nepříliš jemně naznačeno. Nohama na zem jsem se dostala někdy... kolik mi tak mohlo být? 13? 14? Vyřešila jsem to opravdu krásným způsobem, protože jsem téměř přestala jíst. Dobře, asi přestanu používat sarkasmus, kdyby to někdo náhodou nepochopil. Myslím, že na blogu jsem tehdy dost ventilovala svoje soukromí, takže tohle nebude žádná novinka, ani o tom nechci moc mluvit, dál to rozebírat, takže to jen tak přelétneme:)
V podstatě to bylo to nejhorší, co jsem mohla udělat. Moje tělo mělo neustálý hlad, a tak si tělo začalo všechno ukládat, čímž třeba trpěly moje zuby - zubařka potom hned poznala, že se mnou asi nebylo něco v pořádku - protože se jim nedostával dostatečný počet živin, nebo třeba nehty, i když ty mám odjakživa lámavé.
Long story short, nějaká ta kila jsem zhubla, ale pořád.. s tím vesměs nejsem spokojená. Potom tam byla nějaká pauza, kdy jsem se snažila naučit žít zase normálně, a teď se tak rok/2 roky zajímám o stravování a hubnutí trochu více... do hloubky.:)
Ještě chci upozornit, že hubnutí je tak pestré a rozmanité, jako třeba kosmetika, cestování, hudba, nákupy, a že co funguje pro mě, nemusí fungovat pro vás, co se líbí mně, nemusí se líbit vám.:)

1. Pohyb


Dlouho jsem přemýšlela, co za bod napsat jako první, nakonec jsem napsala pohyb. Ráda bych ale řekla, že pro všechny to nefunguje, kamarádka dělá kick box a může mít pohybu sebevíc, ale nezhubne, pokud nemá změněný jídelníček. Ale spoustě lidem na druhou stranu stačí přidat jen trochu pohybu. A každý si v tom může najít to své.:)
a) třeba si můžete pořídit pejska z útulku, čímž uděláte další dobrý skutek:), a začít chodit na procházky s vaším novým, čtyřnohým, chlupatým kamarádem.:) A věřte mi, házet těmhle potvůrkám neustále klacek a běhat s nimi je docela makačka :D
b) další věc, která je teď poměrně dost v kurzu, je běhání. Já jsem měla v zimě pauzu, protože jsem nechtěla někde ukloznout nebo tak, věřte mi, mám s tím neblahou zkušenost. Ale teď bych chtěla zase začít.:)
Pokud jste nikdy na vytrvalostní běh nikdy nebyli, sama bych vám za sebe doporučila začít pomalu, třeba první běh v kuse jenom 5 minut, pak třeba 8/10, a takhle postupně přidávat. Za mě mi to přijde nejjednodušší, jak se postupně propracovat k hodině běhání v kuse, taky teď budu začínat od nuly.:)
Rozhodně za sebe radím nějakou hudbu do sluchátek, osobně raději poslouchám nějaké své oblíbené interprety, jako je Ed, James Bay, PATD!, mám tam i nějakou Adele a tak... přestože se většinou doporučují takové ty písničky rytmické a energické, pro mě to funguje takhle, můžete si to otestovat sami.:)
Ale mám k běhu takovou menší poznámku, někde jsem četla - z oveřeného zdroje, ale nepamatuji si, který to byl, že během cíleně nezhubnete x desítek kilogramů, je to spíše na podporu kondičky. Naopak více kil shodíte ostrou chůzí. Osobně bych během nikdy nezhubla, ale běhám, ovšem ostrá chůze je za mě určitě hezká alternativa.:)
Výsledek obrázku pro jogging funny gif


c) kupte si permanentku do posilovny.:)Nebo do ní jenom začněte chodit.:D Zkušenosti s tímto bodem nemám, protože jsem stydlivý člověk.:D A nechci, aby mě někdo viděl cvičit, běhat taky chodím, až když je šero, takže... ale určitě je to dobrý způsob, moje sestřenka takhle právě hubne.:)
d) varianta pro stydlivější typy - cvičte doma. V mnohých případech k tomu nepotřebujete ani podložku, ani boty, ani přístroje, žádné peníze, jenom váš čas.:) Klidně stačí i nějaké triko a tepláky, pokud to nechcete hrotit.:) S tímhle zkušenosti mám, proto bych vám chtěla doporučit nesmírně inspirativní youtuberku a pozitivního člověka vůbec - Cassey Ho. Myslím, že pro spoustu lidí tahle slečna není novinka a za mě... já vlastně na ní nemám slov. Jestli s ní začnete cvičit, budete jí milovat a nenávidět zároveň. Rozhodně vám za sebe doporučím následovat její měsíční kalendář, kdy vlastně 6 dní v týdnu cvičíte a 1 den máte volnější, jen nějaké protahování.:)Ale určitě se nic nestane, když občas nějaký den vynecháte.:) Má i kalendář pro začátečníky, já s ním sice nezačínala, avšak asi bych s ním začala, protože já před těmi 2 lety jako začátečník brečela snad po každém workoutu.:)
Za mě je tohle zaručený typ, neznám nikoho, kdo by díky ní ani trochu nezhubnul. Mně hodně pomohla s vytvarování stehen a zhubnutí na břichu, cesta k vyformovanému zadku je u mě trochu složitější, takže tam se větší výsledky snad dostaví později.:)


Výsledek obrázku pro cassey ho

(odkaz na její yt stránku kliknutím na obrázek, další informace ráda poskytnu v komentářích, nebo na mých sociálních sítí)

Určitě existuje x další možností, jak získat víc pohybu, záleží jen na vás a vaší vůli.


2. Jídelníček/strava


Pokud vám samotný pohyb nestačí, měli byste sáhnout po změně jídelníčku. Nevěřím dietám, když to chcete, tak musíte změnit stravovací návyky, jinak přijde jojo efekt. Mrzí mě, že to zní tak drsně, ale diety jsou podle mě... prostě na nic. Osobně si myslím, že to nemusí být žádná radikální změna, ale nejsem nutriční poradce. Toho jsem navštívila 2krát, ale podle mě se důležité informace dozvíte až někdy po 8. sezení, kdy už z vás vytáhli neuvěřitelnou sumu peněz.:)
Určitě si ze seznamu škrtněte junk food, z toho získáváte jenom kalorie, ale nic podstatného.
S přílohou je to na štíru, osobně nevidím nic špatného, když si čas od času dáte těstoviny, které já miluju, ale jsou třeba téměř dvojnásobně kaloričtější než brambory.
S čím nikdy nemůžete udělat chybu, to je podle mě zelenina, té snězte, kolik chcete:)
A pak... je to hrozně těžké a osobní, když omezíte pečivo, chybu neuděláte, ale zase z něčeho ty kalorie získat musíte, nejlepší je asi pečivo ze špaldové mouky, cukr se dá nahradit třtinovým nebo stevií, ale... jsem zastáncem rozumného jídelníčku, ale ne radikálního.
Hodně oblíbená jsou teď chia semínka nebo Macha tea, ale pokud vám to nechutná, nejezte to, ačkoliv je to podle některých superpotravina. Najděte si něco, co má vaše tělo rádo. Cassey má taky spoustu zdravých receptů, nebo sama za sebe vám doporučím knížku od Jamieho Olivera, kterou jsem dostala k narozkám a absolutně ji zbožňuju. Samotné Jamieho webovky vám sem taky hodím, i když je to v angličtině, tak myslím, že se to dá a najdete tam spoustu úžasných receptů.:)
Tohle je spíše o osobních preferencí, asi vám moc neporadím:(
Výsledek obrázku pro jamie oliver superfood book

Já toho chlapa miluju♥ (klikněte na obrázek -> jeho webovky na novém okně:) )

Další věcí je rozhodně pitný režim, měli byste vypít zhruba 30 ml na kg vaší váhy. Za sebe doporučuju spoustu vody, protože propláchne váš žaludek a střeva, čímž by se tam neměly ukládat žádné nánosy a měl by se tím zrychlit váš metabolismus, jestli to můžu popsat takhle polopatě.:)
Pokud chcete do svého nového stravování trochu investovat, určitě existuje spousta eshopů s doplňkami stravy a náhradními, zdravými potravinami, svůj milovaný vám sem taky hodím. Najdete zde i spoustu článků, třeba proč mají ženy větší tendenci přibírat než muži, velmi dobře napsaný článek podle mě.:)

3. Odbourat stres

S těmi fyzickými věcmi jdou dle mého ruku v ruce i ty psychické, ale málo se na ně upozorňuje... A vím, že odbourat stres se strašně lehce řekne, ale hrozně těžce provede, jenže... Nebaví vás vaše práce? Změňte ji. Přivádí vás přítel/kyně k šílenství, necítí se vedle nich, jako že za něco stojíte, shazují vás dolů? Opusťte je. Dělají vám to samé vaši kamarádi? To potom nejsou kamarádi a nepotřebujete je, najděte si nové. Dnes je tolik fór, kde narazíte na lidi se stejnými zájmy a... vím, je to trochu ve zkratce, ale najděte sílu postavit se čelem k věcem, které vás shazují dolů, a osvoboďte se od nich. Uleví se vám a mnohdy to zarazí vaše přibírání na váze.
Najděte si chvilku na relax. Pokud máte, dejme tomu, třeba sobotu volnější, napatlejte na obličej masku, sedněte si na postel/gauč, udělejte si k tomu kafe(vím, že kafe úplně nespadá do zdravého jídelníčku, ale.. já osobně bych ho nevynechávala)/čaj/smoothie, zapalte svíčku, vytáhněte knížku, koukněte na seriál, podívejte se na nový vlog od vaší oblíbené beauty youtuberky, cokoliv, a na chvíli vypněte. Psychika má na hubnutí neuvěřitelný vliv. Nenechte si to pokazit. Rozmazlujte se.:)

4. Cheat day

Za sebe považuju i tohle jako hrozně důležité.:) Obzvlášť ze začátku, když najedete na zdravější stravu, tak podle mě není na škodu udělat si jeden den v týdnu/jeden den za dva týdny, kdy si tu vaši oblíbenou čokoládu prostě dáte! :D Neříkám, že během cheat day by se mělo podvádět nějak moc, že ztláskáte 2 hamburgery, zapijete to kolou, a pak si dáte ten čokoládový dortík, to ne, to by byl další šok pro vaše tělo... ale řada čokolády ještě nikomu neublížila, ne?

5. Váha

Nestoupejte na váhu. Teda pokud nemáte takovou tu, co vám při vážení vypočítá obsah tuku/vody v těle a tak... Je to zlo. Vy klidně můžete přibírat na svalové hmotě, ale budete se trestat, protože místo 72 kg vážíte 75 kg. Transformaci těla poznáte, ať už pokud se budete průběžně fotit, nebo to pocítíte na oblečení. Pokud se vám kalhoty vytáhnou při praní, tak... falešná motivace občas neuškodí, ne?:)

6. Motivace

Asi jedno z nejhůře proveditelných, spolu s odbouráním stresu. Jak si udržet motivaci? Silnou vůlí.
Každopádně za sebe radím, že vám občas pomůže vstát z tý postele slib, že se za to odměníte. Ano, tenhle týden si odcvičím, ale o víkednu si teda pojedu koupit ty nový kalhoty na běhání, co mám vyhlídnuté. Všeobecně, když si koupíte něco nového na cvičení/běhání, budete mít chuť to vyzkoušet. Ale klidně to můžou být džíny na normální nošení, ty oční stíny, po kterých tak dlouho toužíte... cokoliv:)
Rozhodně vám pomůže, když do toho někdo půjde s vámi. Já nikoho takového nemám, ale také se držím.:) Avšak není nic jednoduššího, než zlanařit kámošku/přítele/přítelkyni, nebo dokonce maminku, ať jdou do toho s vámi. Vzájemná důvěra je důležitá, ale to už jsem snad dostačně popsala v kategorii Odbourat stres. Vy okolo sebe nepotřebujete lidi, kteří vás nechtějí podporovat.



To nejdůležitější jsem si nechala na konec: MILUJTE SE ZA KAŽDÝCH OKOLNOSTÍ, MILUJTE SVÉ TĚLO ZA KAŽDÝCH OKOLNOSTÍ.
Koneckonců, když se při hubnutí nebudete cítit dobře, tak je asi něco špatně, musíte něco změnit. Je to dlouhá, náročná cesta, ale nezapomínejte... je jedno, kolik vážíte a jak vypadáte, nejdůležitější je, jaké máte srdce. Je to hrozně otřepaná fráze, ale z mého pohledu 100% pravdivá. Hubnout musíte pro sebe, ne pro někoho jiného, abyste pro něj byli dost dobří. Dost dobří už jste teď a dost dobří budete i o 10 kilo lehčí, či o 10 těžší.
Já, sama za sebe, považuju hubnutí za očistu pro moje tělo, ovšem samozřejmě mi to nezaručí dlouhověkost. Dělejte, co vás baví, to je nejdůležitější, život máte jen jeden, a nikdo ho nechce strávit jen sledováním čísel vlastní váhy.:)


To by bylo všechno, doufám, že jsem vás moc neunudila, že vás to třeba i maličko bavilo.:) Kdybyste měli nějaké otázky/požadavky, ráda vám jak v komentářích, tak na mých sociálních sítích odpovím.:)
Mějte se krásně.♥


 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Darja Darja | Web | 26. března 2017 v 18:15 | Reagovat

Díky za článek. :) Je moc pěkný...

2 lovah lovah | Web | 26. března 2017 v 18:17 | Reagovat

u mě je problém ten, že cheat day mám každý den, takžeeee

3 Kris Kris | E-mail | Web | 26. března 2017 v 18:28 | Reagovat

[1]: děkuju moc♥

[2]: já tady nechtěla znít jako nějaká světice, jen mě dost rozesmutnilo, že když jsem do googlu zadala slovo jak, okamžitě na mě vyjelo slovo jak zhubnout, podle mě existuje spousta důležitějších věcí, o které se strachovat, než váha...:) každému to vyhovuje jinak:)

4 Karin Karin | 26. března 2017 v 21:06 | Reagovat

Pěkný článek.

5 Michelle Michelle | Web | 5. dubna 2017 v 11:52 | Reagovat

Je strašně dobře, že jsi se rozhodla spát i obyčejný články. Tvoje povídky miluju, to víš, ale ráda si o tobě přečtu i něco jinýho, co ještě nevím :D :)  Takže se těším na další články :) ale na tu povídku taky :D
Taky jsem si prošla obdobím (myslím, že si tím bohužel prošel skoro každý dospívající člověk), kdy jsem nesnášela svoje tělo. A to vedlo k poslouchání falešných mýtu o hubnutí a o snaze nejíst a o strašným zklamáním, když jsem to nevydržela. Teď to nechávám být, soustředím se na jiný věci ale někdy mě to pořád štve. Teď se snažím jíst tak, abych se měla dobře ale zároveň z toho potom neměla blbý pocit. A když už cvičím, tak kvůli sobě, zádům a je to skvělej způsob, jak vybít vztek :D Teď to ale nechávám spíš na prázdniny :D
Miluju Cassey, ona je tak optimistická :D někdy až k nesnesení :D
Strašně pěknej článek, hlavně ten konec :3.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama